grunge

Witajcie, jest nam niezmiernie miło oznajmić, że drugim ambasadorem projektu, obok Arta Kurasińskiego, został Paweł Tkaczyk:

„Kiedy gracze komputerowi mieli swoje Secret Service, ŚGK czy Gambler, my wyznawcy gier bez prądu mieliśmy Magia i Miecz! Z nostalgią wspominam debaty ze znajomymi na temat tego kto ma lepszą strategię rozgrywki. Z perspektywy czasu najważniejszy nie był jednak sam fakt grania, a poczucie wspólnoty jakie daje dzielenie swej pasji z innymi! Gry offline powracają do łask a wraz z nimi czasopisma na ich temat! Wspieram to z łezką nostalgii i szczęścia w oku! =)”

Dziękujemy!

A teraz pora na to, na co wszyscy czekają – poniżej lucek opowie wam o tym, co znajdziecie w pierwszym numerze Magii i Miecza!

„Ostatnie dwa tygodnie były dla nas trochę wariackie. Nikt nie spodziewał się, ile zakrętów przyjdzie nam pokonać przy pracy nad pierwszym numerem Magii i Miecza. Nawet Sting, który od lat przewodzi ekipie Rebel Timesa, dał się nieco zaskoczyć…

Wreszcie możemy się pochwalić – mamy to! Zestaw tekstów do pierwszego numeru, prawie całkowicie kompletny! Blisko trzydzieści artykułów, ponad trzysta tysięcy znaków.

Mamy Porady dla początkującego gracza, zebrane przez Agnieszkę ‚Anathemę’ Pilc. To sprytny poradnik, który poprowadzi absolutnie zielonych erpegowców przez trudne początki funkcjonowania w nowym hobby. Starych wyjadaczy również zachęcamy do lektury – być może uda się wam dowiedzieć czegoś nowego. Dodatkowo, o konstruowaniu ciekawych postaci inspirowanych kinem pisze Maciek Jarecki, a Maciej Sabat przyszykował tekst nie tylko dla bardzo początkujących – Jak (jeszcze) lepiej grać w RPG.

Porady dla Mistrzów Gry też będą. Sztuczki językowe w narracji autorstwa Konrada Budka, opowieści w stylu Wiktora Wekta i dobre rady od Sebastiana ‚Curtisa’ Kejresa. Samo mięcho, trzy porządne teksty – trochę podobne, ale podchodzące z zupełnie różnych stron. Z kolei Maciej Gajzlerowicz, znany również jako Aureus przygotował tekst o tym, jak funkcjonują pisane scenariusze, jak ich używać na sesjach i jak uzupełnić ewentualne luki, które są w przekazie tego typu treści.

Zadbaliśmy również o larpowców. Trochę o trikach na inżynierów i mechaników opowie Krzysztof ‚FlapJack’ Maj. Piotr ‚Kula’ Milewski przepytuje Mikołaja Wichra z Polish Larp Project o szczegóły dotyczące jego nadchodzącej książki o historii larpów w Polsce, a później robi szeroki przegląd najciekawszych inicjatyw larpowych w kraju i na świecie. Dorota Trojanowska ma dla was dwa teksty z bardzo konkretnym mięchem – pierwszy jest o pisaniu w formacie Print&Play, drugi przedstawia największe grzechy larpowych Mistrzów Gry i pokazuje, jak ich uniknąć. Anika Olejarz pisze o crowdfundingu jako metodzie zbierania pieniędzy na produkcję larpa, a Bartek Zioło historyczną maczetą odcina larpy od „stolikowych” gier fabularnych. Sycący kąsek!

Scenariusze? Jasne! Laureat Pucharu Mistrza Mistrzów – Władysław Kasicki, znany szerzej jako Włodi publikuje na naszych łamach scenariusz o karczmie. Tej Karczmie, znanej z powtarzanych szeptem opowieści. Dużo magii i dziwnych rzeczy, a sama Karczma trochę przypomina pewien Dom… Oprócz Karczmy mamy jeszcze dwie przygody. Ścieżki Chaosu to krwiste mięcho do Warhammera (bo jak mogłoby nie być Warhammera?) napisane przez Łukasza Fiemę. Natomiast Horda Andrzeja ‚Enca’ Stója to zbiór trzech superbohaterskich szybkostrzałów gotowych do rozegrania w prawie każdym settingu. Zawiera komplet statystyk do Savage Worlds, ale to tylko drobna sugestia autora.

Prócz Hordy Encu ma dla was jeszcze jeden tekst, przekrojową analizę roli Mistrza Gry na przestrzeni lat. Przegląd opiera na kilku istotnych grach, które były kamieniami milowymi w historii hobby i wprowadziły spore zmiany do tego, jak MG funkcjonuje w nowoczesnych grach.

Mamy też dwa wspominkowe teksty – Tomek Kreczmar i Jerzy Rzymowski skreślili kilka nostalgicznych linijek. Wspomnienia o Magii i Mieczu sprzed lat nie zabiorą jednak zbyt wiele miejsca, bo przecież aktualnych tematów jest masa, co Tomek udowadnia drugim tekstem – o graniu po czterdziestce.

Kącik fandomowy zapełnia dziś naczelny Spotkań Losowych – Marcin ‚Seji’ Segit z artykułem o fandomie i tym, jak nie da się nie być jednym z nas. Drugą część kącika przeznaczyliśmy na wywiad-rzekę (a przynajmniej wywiad-strumyk) z Johnem Wickiem.

Fajne? Podoba się? A parę tekstów zostawiliśmy, żeby były dla was niespodzianką!”
https://wspieram.to/magiaimiecz

Author: Krzysztof

Share This Post On