Adventurers! to kompletna gra fabularna na 17 stronach autorstwa Umberto Pignatelliego, znanego również z settingu Bestie i Barbarzyńcy do systemu Savage Worlds. Jej polskie wydanie zostało ufundowane przez fanów, za pośrednictwem serwisu PolakPotrafi 14 marca 2014. Od tamtej chwili wydawnictwo FajneRPG opublikowało cztery pozycje w serii – Starter, Edycję Rozszerzoną oraz Nowe Światy I i Nowe Światy II. Z okazji drugiej rocznicy opracowania systemu, a przy okazji prawie rocznicy ufundowania, mamy dla was dwa duże ogłoszenia!

Przede wszystkim, z przyjemnością informujemy was, że na naszej stronie internetowej można już pobrać darmowy plik PDF zawierający mechanikę Adventurers!*. Słowami autora systemu, Umberto:

„Minęły już prawie dwa lata od kiedy Adventurers! ukazali się po angielsku. Przez ten czas gra rozrosła się, i to bardziej, niż sobie wyobrażaliśmy, że jest możliwe. W chwili, gdy to piszę, ukazały się po angielsku cztery oficjalne settingi, a kolejne są w drodze. Po polsku jest ich nawet więcej i gracze wyraźnie pokazali, że uwielbiają tę grę. Jestem z tego powodu bardzo szczęśliwy i chcę się odwdzięczyć polskim fanom, udostępniam więc wersję elektroniczną mechaniki do gry – za darmo. Liczę na to, że wkrótce spotkamy się w światach Adventurers!”

Plik możecie ściągnąć z tego miejsca. Udostępniamy również karty postaci, które znajdziecie tutaj.

Drugie, bezpośrednio powiązane z tym ogłoszenie, to konkurs, który rozpoczynamy już dzisiaj! Opublikowane dodatki do Adventurers!Nowe Światy I oraz Nowe Światy II – to nowe settingi do systemu, autorstwa między innymi Jakuba „Erpegisa” Osiejewskiego, Maćka „Lucka” Sabata czy Artura „Garnka” Ganszyńca. Teraz i wy będziecie mieć szansę na dołączenie do tego szacownego grona – wystarczy, że opracujecie pod mechanikę Adventurers! własny Nowy Świat, a będzie miał on szansę ukazać się w kolejnym dodatku!

Oto, co musicie zrobić, aby wasze Nowe Światy mogły zostać wydane:

ETAP I:

Do 12 kwietnia wyślijcie do Piotra „Ramela” Korysia, na adres piotr@fajnerpg.pl skrót waszego pomysłu. Objętość maksymalna to jedna strona A4, ok. 600-700 słów – ale napiszcie tyle, ile uważacie za stosowne, bo nie wykorzystanie strony będzie oceniane 🙂 W tym szkicu powiedzcie, dlaczego wasz pomysł na setting jest fajny – opiszcie czym się wyróżnia i dlaczego Adventurers! dobrze nadawaliby się jako jego mechanika. Szczególnie zależy nam na ciekawych pomysłach na konkretne wykorzystanie tego systemu w waszym settingu – jeśli więc macie koncept jakiejś zasady specjalnej lub innego mechanizmu, który dodałby waszemu światu charakteru, i o tym napiszcie. Ramel przyjrzy się zgłoszeniom do 19 kwietnia, po czym ogłosimy które z waszych settingów przeszły do kolejnego etapu. Uwaga: przyjmujemy maksymalnie dwa pomysły od każdej osoby! Jeśli macie ich więcej, wybierzcie dwa, które uważacie za najlepsze!

ETAP II:

Jeśli wasz pomysł na świat spotka się z aprobatą, siadajcie do pracy nad pełnym jego opisem! Na opracowanie światów, które przeszły pierwszy etap, będziemy czekać do końca maja. Do tego czasu będziecie mieć szansę stworzyć tekst zawierający się na około 8-10 stronach A4, w którym przedstawicie wasz setting, rządzące nim zasady, zarys bestiariusza oraz 3 gotowe postaci, służące za archetypy. Za wzór możecie potraktować opisy światów, które możecie znaleźć w dowolnym z podręczników z serii Adventurers!. Gotowy opis wyślijcie na adres piotr@fajnerpg.pl koniecznie z kopią do kontakt@fajnerpg.pl

Spośród wszystkich prac, wybierzemy te najlepsze i skontaktujemy się z ich autorami. Teksty przejdą następnie redakcję i trafią do jednego z kolejnych dodatków. Ścisła czołówka nagrodzonych settingów będzie miała natomiast szansę trafić do dużego angielskiego dodatku do Adventurers!

 

Jeśli chcecie zobaczyć, jakie settingi ukazały się dotychczas, przeczytajcie poniższą listę!

Mroczny Camelot (Umberto Pignatelli)

W tym settingu gracze zostają przeniesieni do mitycznej Brytanii Króla Artura! Jako dzielni rycerze i mądrzy czarodzieje muszą odeprzeć Sasów, pokonać złodziejskich baronów, walczyć z ogrami i smokami oraz przechytrzyć przebiegłych Fae!

Gothica (Umberto Pignatelli)

W tym settingu gracze ekplorują spowite w mgłę ziemie hrabstwa Gothica, gdzie pradawne zło wydostaje się z zakurzonych grobowców, a ohydne, mroczne bestie wyją do księżyca. Chwyć za pistolet i rapier, przywdziej dublet i kapelusz pielgrzyma, i nie zapomnij o srebrnym krzyżu!

Upadek (Marek „Planetourist” Golonka)

Plemiona barbarzyńców walczą o władzę nad ruinami Miasta Bogów, które spadły z nieba! Zmierzają ku nim zarówno bohaterowie jak i łupieżcy. Dołącz do nich: chwyć miecz lub włócznię, wywalcz dla siebie boskie Dary i wytnij dla siebie drogę do chwały!

Krótko i nieszczęśliwie (Jakub „Erpegis” Osiejewski)

W tym settingu gracze i graczki wcielą się w rolę bohaterów krainy, w której wiek baśni dobiegł końca. Ich zadaniem będzie wyprostować nieszczęśliwe zakończenia, zmierzyć się ze złowrogimi wróżkami, wymknąć się samemu Diabłu i poradzić sobie z hordą łotrów i złoczyńców.

Zamieć (Krzysztof „Krzyś” Bernacki)

Witaj w krainach mrozu i lodowatego wichru, w kraju pradawnych bestii i dzielnych barbarzyńców! Dołącz do nich i stań się herosem godnym własnej legendy! Odkryj skarby skryte pod lodem, pokonaj monstra czychające w prastarych puszczach i zmierz się z samą Zamiecią!

Sprawl Adventurers! (Maciej „Lucek” Sabat)

Oto cyberpunk, w którym hackowanie i elektroniczne oszustwa to codzienność. Dzięki tej grze przeniesiecie się do miasta-giganta – Ciągu, odwiedzicie hi-techowe Chiba City a może zobaczycie też Freeside, czyli zamieszkaną przez dziesiątki tysięcy ludzi stację orbitalną.

Nowy Świt (Umberto Pignatelli)

Nowy Świt rzuca graczy na zniszczoną Kataklizmem Ziemię, której powietrze pełne jest pyłu, a powierzchnię porastają groźne, mroczne lasy. Zmutowane stworzenia i okrutne środowisko próbują na wszelkie sposoby zniszczyć plagę zwaną ludzkością.

Lewiatan. Weird Fantasy (Artur „Garnek” Ganszyniec)

Witajcie w brzuchu Lewiatana! Świat zamknięty jest we wnętrzu potwora płynącego przez pustkę ku nieznanemu przeznaczeniu. Chwyć za wibroblaster, holoróżdżkę czy nanorękawicę i wyrusz na poszukiwanie zakazanych skarbów i tajemnic.

W Lochu! (Umberto Pignatelli)

Ten dodatek zabierze was z powrotem do korzeni naszego hobby – do lochów! W środku znajdziecie dodatkowe zasady i opcje pozwalające bohaterom penetrować starożytne ruiny pełne potworów i skarbów, a także zasady dotyczące Drużyn bohaterów i budowy własnych Twierdz!

 

Ściągajcie więc mechanikę z naszego nowego działu Download i siadajcie do tworzenia Nowych Światów do Adventurers! Powodzenia!

 

FAJNERPG to marka pod którą wydawnictwo Kuźnia Gier (Michał „Puszon” Stachyra),  we współpracy z wydawnictwem Gramel (Piotr „Ramel” Koryś), zajmuje się publikacją oraz promocją gier fabularnych w Polsce. Nakładem wydawnictwa pojawiły się między innymi gry fabularne takie jak Wolsung: Magia Wieku Pary, czy polska edycja popularnego systemu Savage Worlds. Wydawnictwo ma też doświadczenie z crowdfundingiem: dzięki serwisowi Wspieram.to udało się reaktywować czasopismo Magia i Miecz (projekt uzbierał 98 735zł, co znaczy, że udało się osiągnąć prawie 400% potrzebnej kwoty!) oraz wydać po polsku grę fabularną o Powstaniu Warszawskim: Szare Szeregi. Korzystając z serwisu PolakPotrafi.pl, FajneRPG wydały również setting Bestie i Barbarzyńcy i mini-system RPG Adventurers! oraz dodatki do nich (ustalony na początku koszt, 2000zł, został przebity prawie dziesięciokrotnie!). Stronę wydawnictwa można znaleźć pod http://fajnerpg.pl/ a sklep z aktualnym asortymentem pod http://rpgsklep.pl/

 

*mechanikę Adventurers! udostępniamy do użytku własnego, mającego na przykład na celu stworzenie fanowskich światów do tego systemu. Nie udostępniamy jej na zasadzie Creative Commons, to znaczy, że nie wyrażamy zgody na odpłatne publikowanie opartych na niej materiałów czy czerpanie korzyści finansowych z wykorzystania marki Adventurers!. Innymi słowy materiały fanowskie – tak, wykorzystanie na przykład w celu stworzenia własnej gry – nie.

Author: kristof

Share This Post On